A vállalkozásindítás 7+1 legfontosabb alapelve – 2̶3̶9̶0̶f̶t̶ i͟n͟g͟y͟e͟n͟Letöltés

Webshop indítását tervezed? Ezt tudnod kell:

7 másodperced van az első benyomás kialakítására.

Az agyunk ez idő alatt több ezer számítást és mérlegelést végez:

  • Megbízható a webshop?
  • Szimpatikus?
  • Minőségi?

Az első benyomásaink döntő többsége (55%) vizuálisan, a látáson keresztül formálódik.

Vannak webshopok, akik ezt komolyan veszik – és vannak, akik nem.

A bevételükön is meglátszik.

Ha te az előbbi csoporthoz tartozol, jó helyen jársz!

Exkluzív bónusz: A 10 legjobb webshop ötlet 2020-ban – amiket egyetlen cikkünkben sem láthatsz!
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész)

Mi a közös a vizuálisan legjobb oldalakban – és hogyan néz ki a legszebb külföldi és magyar webshopok listája?

A legszebb webshop ismertetőjegyei

Fontos: Ha webshop ötletek vagy vállalkozás ötletek után kutatsz – olvasd el a 2 erről szóló cikkünket!
Rengeteg inspirációt fogsz belőlük meríteni.

Tegyük fel, luxus ruházatot szeretnél vásárolni.

Melyik helyen költenéd el szívesebben a pénzed?

A, opció:

ruházati bolt

B, opció: 

ruházati üzlet

A választás viszonylag könnyű – de miért?

Azért, mert a tálalás NAGYON FONTOS!

Az emberek asszociációk szerint döntenek.

Ha a termékedet egy csúf, igénytelen közegben tálalod, akkor semmi értéke nem lesz az emberek szemében.

Ezért ilyen fontos a webáruház szépsége.

De pontosan mire kell figyelni?

1. Színek

Az emberek 84,7%-a a színt emeli ki első helyen, amiért megvesznek egy terméket.

A szín különleges üzenetet hordoz az agyunk számára.

Vegyük például az egyik alapszínt, a pirosat.

A piros rengeteg tudatalatti jelentést hordoz:

  • A látványa növeli a pulzust
  • Sietséget, néha kapkodást idéz elő
  • A vér és a tűz színe, tehát melegséget – ugyanakkor veszélyérzetet is kelt az emberben
  • A szerelem és szenvedély hivatalos színe (gondolj csak a szívre ❤️, mint szimbólum)
  • Növeli az ember étvágyát.

Emeljük most ki az utolsó pontot:

Szerinted véletlen, hogy minden gyorsétterem ezt a színt használja?

gyorsétterem láncok logói

A színeknek egy másik fontos tulajdonsága, hogy segítenek megjegyezni a márkát.

Ezért a legtöbb brand következetesen, mindig ugyanazokat a színeket használja.

Remek példa erre a két legnagyobb magyar webáruház:

magyar webáruházak

Tehát a színek nagyon fontosak – de könnyű elrontani a használatukat. 

Itt jön képbe a második pont.

2. Letisztultság

Ha étvágyat szeretnék előidézni, piros színt adok az oldalhoz, aztán sárgát a figyelem megragadása végett, zöldet az egészségtudat és természetesség miatt, de fehéret és feketét is használok a letisztultság miatt, hogy aztán…

Nem!

A letisztultság azt jelenti, hogy nem terheled túl az emberek agyát – épp ellenkezőleg!

Minél több agykapacitást igényel a böngészés a webshopodban, annál kevesebben fognak vásárolni.

De hogyan kerüld ki ezt a csapdát?

Így:

1. lépés: Limitálod a betűtípusok számát

Az egész oldalon egységes fontokat használsz, ugyanazzal a betűtípussal írsz, ami:

  • Jól olvasható
  • Elég nagy, hogy bárki el tudja olvasni
  • Tükrözi a márkád szellemiségét

2. lépés: Limitálod a színek számát

Könnyű beleesni abba a hibába, amit fentebb példaként mutattam be.

Célszerű 1-2 fő színt használni – nem többet!

Ennyi bőven elég ahhoz, hogy kiváltsd a legfontosabb érzelmeket, és megjegyezhetővé tedd a márkád.

3. lépés: Whitespace

Hagyj elég helyet pihenni a szemnek!

Ez azt jelenti, hogy ne zsúfold tele képekkel, írással az oldaladat.

Legyen elég fehér hely, ahol a szem megpihenhet.

Ne felejtsd: minél több agymunka, annál kevesebb eladás!

4. lépés: Profi termékfotók

A termékfotók hihetetlenül fontosak.

Ha teheted, mindenképp kérj profi fotókat a gyártótól/beszállítótól – vagy ha te magad vagy az, akkor bérelj fel egy erre szakosodott profi fotóst.

A képek eladnak.

5. lépés: Elrendezés

Itt is a letisztultság a fontos, és az, hogy intuitívan lehessen használni a webshopot.

Tehát a felépítése logikus, egyszerű és magától értetődő.

Tipp: Kezdd a navigációval – ha ez rendben van, olyan nagy gond már nem lehet.

6. lépés: UX

A User Experience, vagyis a felhasználói élmény hihetetlenül fontos.

Ez lényegében jelenti mindazt, amit az első 5 lépésben felvázoltunk, összefoglalni pedig így lehetne:

Működjön olyan jól a weboldal, mint amennyire jól néz ki.

Erre vonatkozik a következő pont is.

3. Működjön olyan jól mobilon, mint számítógépen

A mobilhasználat az egekben, és bár a vásárlások főleg gépről történnek, egyre jobban szaporodnak a mobilon történő megrendelések.

Ezért nagyon fontos, hogy az oldalad reszponzív legyen, tehát ugyanolyan jól funkcionáljon telefonon, mint gépen!

Például nézd csak meg a cikkünket:

reszponzív design

4. Gyűjts inspirációt a már kész és működő designokból

Ez az utolsó, de talán legfontosabb pontja a legszebb webshopok ismertetőjegyeinek.

Ugyanazokat a jól megszokott elemeket használják, mint a többi oldal.

Ne kezdd 0-ról a webshop felépítését!

Mások már évtizedek óta a piacon vannak, ez alatt tesztelték, kipróbálták és kialakították a már működő, bevált formulákat.

Érdemes ezek alapján elindulni, és csak akkor innoválni, ha a bevételek már rendben vannak.

Ehhez pedig itt a segítség – íme a legszebb külföldi és magyar webshopok listája!

A legszebb külföldi webshopok listája

Exkluzív bónusz: A 10 legjobb webshop ötlet 2020-ban – amiket egyetlen cikkünkben sem láthatsz!
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész)

Tiffany & Co

Tiffany & Co.

A világ egyik legnagyobb és legminőségibb ékszer márkája.

Az oldalról csak úgy süt, mi a brand fő színe.

Ezzel elérték, hogy bármelyik nő egy világoskék dobozkáról felismerje őket.

Az egész oldal:

  • Letisztult
  • Egyedi
  • Luxus.

Pontosan, amit közvetíteni akarnak.

New Chapter

legszebb angol webshopok

Természetes vitaminokkal és egyéb táplálékkiegészítőkkel foglalkozó oldal.

Az egész márkaüzenetük arra épült, hogy a természetességet, az egészséget hirdessék.

Ezt tükrözi a nevük is (új bekezdés, vagy új kezdet), és az oldaluk is (az életét megkezdő, földből még éppen csak kibújó növény).

Rögtön utána bemutatják a termékeiket is, hogy kialakuljon a pozizív képzettársítás: 

Természetesség + Egészség = Termékeik.

LEGO

LEGO áruház

A világ egyik legnagyobb játékgyártója.

Az oldalon egyből megfogják nem csak a gyerekeket, de a felnőtteket is.

Emellett remek az oldal navigációja, bárki egyből megtalálja, amit keres.

Apple

Apple webshop

Azt hiszem, senkinek sem kell bemutatnom a világ legértékesebb márkáját.

Az oldaluk ugyanazt tükrözi, mint a termékeik, és az egész márka:

  • Letisztultság
  • Minőség
  • Menőség.

Nem terhelnek túl az oldalon: egyetlen rövid üzenet, ami nem lopja el a showt a terméktől.

Ha termékfotó ötleteket keresel – az Apple webshop különösen ajánlott.

Bon Bon Bon

jó rendelős oldalak

Amerikai édességgyártó cég, akik új szintre viszik az édességrendelést.

Saját dobozokat tudsz összeválogatni a legkülönbfélébb csokoládékból és cukrokból.

Teljesen más, mint amit eddig megszokhattunk – és az oldaluk is ezt tükrözi.

Skullcandy

skullcandy

A Skullcandynél sem kell sokat gondolkodni azon, vajon mit is csinál a cég.

Az Apple-hoz hasonlóan nem a szavak, hanem a képek beszélnek.

Nem hiába vannak ott a top fülhallgató gyártók között.

Scentos

külföldi rendelős oldalak

A Scentos oldalánál is rögtön, mindenfajta erőfeszítés nélkül kitalálható, hogy:

  • Kinek szól az oldal (gyerekeknek)
  • Miről szól az oldal (színezők, ceruzák, tollak)
  • Miért (hogy inspirálják a gyerekek kreativitását)

Valószínűleg nincs olyan kisgyerek, akinek az oldalt látva nem dobban meg a szíve.

Zugu Case

online shop

Az Apple-hoz hasonlóan kevés szöveg, sokatmondó kép.

Nem csoda, hiszen iPad-ekhez árulnak minőségi tokokat.

A fő előnyöket is rögtön kommunikálják a navigációnál (garancia, gyors házhozszállítás).

Fronks

webshopok listája

Igazi minimalista design.

Röviden az üzenetük, hozzá a termékeik – és semmi több.

Nem is lehet legörgetni az oldalon, hiszen ők mindent elmondanak már az elején.

Minél kevesebb szóval minél többet elmondani, ez az egyik legnehezebb dolog a világon.

TRUE Linkswear

Ecommerce áruház

Elég rendhagyó a füvön bemutatni egy szép fehér-barna cipőt.

De nem a TRUE-nál, hiszen ők golf cipőket gyártanak.

Éppen ezért a célközönségüknek azt mutatják, amitől a legjobban érzik magukat: füvet.

De nem csak külföldön léteznek nagyon szép webshopok!

Vannak olyan “magyar online rendelős oldalak” (ahogy a mamám hívja őket), akik a vizuális ingerek minőségét és az első benyomást a csúcsra járatják.

A legszebb magyar webshopok listája

Exkluzív bónusz: A 10 legjobb webshop ötlet 2020-ban – amiket egyetlen cikkünkben sem láthatsz!
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész)

Sugarbird

legszebb magyar webáruházak

Czukormadár ruházat.

Queen tunika.

Disney kollekció.

Ezekre szakosodott a Sugarbird, és ezt gyönyörűen mutatja be.

Mylitee

mylitee olcsó magyar webshop

Amellett, hogy az oldal nagyon szép – egyszerre mutatja be a terméket önmagában és használat közben.

Emellett tevékenység kategóriákat is javasol, hogy kiknek ajánlja.

Ezzel nem csak a képekben, hanem a szövegben is megszólítja a célközönséget.

Bimba 

Bimba design

Egy dizájn játékokat áruló webshop nem elégedhet meg kevesebbel, mint hogy gyönyörű.

A Bimba ezt tökéletesen teljesíti, és az oldal komoly hitelességet közvetít.

Nike

nike webshop

Ismét egy márka, amit senkinek sem kell bemutatni.

Bár a cég maga nem magyar, de van magyar kirendeltsége, ezért ebbe a kategóriába került.

A Nike az Apple mellett ott van a legértékesebb brandek között évtizedek óta, maga Steve Jobs is példaképként tekintett a sportruházat gyártóra.

Dorko

nemzetközi rendelős oldal

A Dorko az egyik olyan magyar sikertörténet, amire igazán büszkék lehetünk.

Az oldalukon több olyan megoldás is látható, amit kevés helyen láttam eddig (pl.: menübe ágyazott Facebook lájkolás), ezért célszerű végigkattintgatni, mi más egyedi megoldást rejteget.

Libri

Libri webáruház

Aki rendszeres könyvolvasó, biztosan érzi azt, amit én is érzek amikor belépek egy könyvesboltba.

Nem csak könyveket látok, hanem megannyi új, más világot, amik egyből beszívnak.

Ezt az érzést nagyon nehéz online, egy weboldalon keresztül kialakítani – de a Libri weboldala elég közel jár hozzá.

Konzolvilág

konzolvilág

Pontosan ugyanazt az érzést váltja ki a videójáték áruház is, mint amit feljebb írtam a könyvekhez.

A Konzolvilág az ország legnagyobb videójáték üzlethálózata.

De ami még fontosabb:

Szerintem nincs olyan gamer, akit ne szívna be az oldaluk.

Focus Gallery

Focus Photo Gallery

A Focus Gallery egy kicsit csalásnak minősül a listában, hiszen az ő elsődleges céljuk pontosan az, hogy szép legyen minden, amit látunk.

Ők ugyanis limitált kiadású fotográfiákat árulnak webshopon keresztül.

Önmagában már a webshop ötlet is izgalmas – hát még a képek!

Retro Jeans

magyar online rendelős oldalak

Viszonylag kevesen tudják, hogy a Retro egy magyar márka.

Ez mindenképp a céget dícséri, hiszen nemzetközi színvonalú brandet sikerült építeni.

Az oldaluk is pontosan ezt tükrözi!

Dockyard

webshops

Bármikor a Dockyard oldalára tévedek, kedvem lenne vásárolni valamit.

Egy tökéletes designnak pontosan ezt kell elérnie.

Szeretnél még több webshop dizájnt?

Akkor nézd meg, kik a legnagyobb forgalmú külföldi és magyar webáruházak – és inspirálódj tőlük! 

Nem hiába tartanak ott, ahol.

További webáruház érdekességek

Ha webshop indításán gondolkodsz, érdemes tudnod, melyek most a legjobb webshop ötletek.

A listát pedig érdemes kiegészítened, ugyanis a legjobb vállalkozás ötletek cikkünkben rengeteg olyan webshop ötletet adunk, ami a “webshop ötletek” cikkből kimaradt.

Tehát a 2 cikk együtt ad ki egy egészt!

De van itt még valami!

Exkluzív bónusz: A 10 legjobb webshop ötlet 2020-ban – amiket egyetlen cikkünkben sem láthatsz!
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész)

Kérdésed van?

Tedd fel nekünk kommentben!

A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂

Hasznos volt a cikk?

Ha másnak is hasznos lehet a cikk, oszd meg vele bátran:

Megtanulom a KATA alapjait!

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Könyvelőt keresek!

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Fontos: Az alapelveket a saját cégem történetén keresztül mutatom be, de ezek bármely iparágra és cégre átültethetőek – legyen az webshop, tanácsadás, vagy online oktatás.

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Fontos: Az alapelveket a saját cégem történetén keresztül mutatom be, de ezek bármely iparágra és cégre átültethetőek – legyen az webshop, tanácsadás, vagy online oktatás.

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

30 darab extra vállalkozásötlet

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Remélem megmozgatja a fantáziádat és közte lesz a te milliókat érő vállalkozásod alapötlete is.

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Extra webshop ötletek

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Exkluzív hozzáférés: Kizárólag emailben!

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.