A vállalkozásindítás 7+1 legfontosabb alapelve – 2̶3̶9̶0̶f̶t̶ i͟n͟g͟y͟e͟n͟Letöltés

A termék új fogalma – és a tökéletes termékleírás (példákkal)

Ha olvastad a marketing cikket, akkor már biztosan tudod:

A termék a vállalkozás lelke – a #1 legmagasabb prioritású elem.

Ha a terméked gyatra, nincs az az értékesítési rendszer, ami megmentsen.

De ha a terméked jó, az még nem elég… a célközönségednek is értékesnek kell látnia.

Ne aggódj, itt a megoldás!

Milyen a tökéletes termék, honnan találhatsz termék ötletet – és milyen a termékleírás, ami bármit elad?

Első lépésként tudnod kell, mi a legújabb termék/szolgáltatás trend.

(akkor is, ha már van terméked / szolgáltatásod) 🙂

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt.
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész).

A termék fogalma és jövője

A termék fogalma:

Olyan áruk és szolgáltatások, amelyek a piaci igények kielégítését szolgálják.

A kettő között ez a különbség:

Termék: Kézzelfogható áru.
Szolgáltatás: Nem kézzelfogható áru.

De mi a helyzet napjainkban?

Nézzük meg példaként minden idők egyik legfelkapottabb termékét:

termék fogalma

Az iPhone az egyik legsikeresebb tömegtermék.

  • Gyönyörű design
  • Csúcsteljesítmény
  • Társadalmi presztízs

Mindent megad, amit egy termék megadhat a birtokosának.

De nézd csak meg a kijelzőjét.

Mit látsz?

Bizony, szolgáltatásokat.

Napjainkban ugyanis a termékek és szolgáltatások határvonalai elmosódtak.

Az Apple rekordösszegeket keres a szolgáltatásaiból, és egyre jobban megközelíti a termékei bevételeit.

szolgáltatás fogalma

A szolgáltatások nem mindig tudnak mind az 5 érzékszervre hatni – ezért az Apple termékeket gyárt, hogy ezeken keresztül juttassa el a szolgáltatásait az emberekhez.

De ne csak a legnagyobbakról beszéljünk.

Az előző cégemmel szolgáltatásokat kínáltunk kerttulajdonosoknak:

  • Kerttervezés
  • Kertépítés
  • Kertgondozás

De amit végül kaptak, az nem csupán szolgáltatás volt, hanem termék + szolgáltatás hibrid:

termékek eladása szolgáltatáshoz

Rengeteg terméket adtunk el, pedig alapvetően a szolgáltatásainkat rendelték meg.

Ne csak termékben vagy szolgáltatásban gondolkodj – hanem hibridben.

  • Webshopod van? Nyújts összeszerelési szolgáltatást is
  • Tartalmat gyártasz? Hozz létre egy merchandise shopot
  • Marketing / üzleti tanácsadó vagy? Adj hozzá sablonokat / eszközöket (mint mi ↓↓↓)

Minden fontos dolgot kiszámol helyetted: nézi a bevételeidet, figyelmeztet, ha a határokat súrolod és tartalmazza a legfontosabb határidőket, hogy mindig szem előtt legyenek.

EXKLUZÍV BÓNUSZ

Töltsd le a minden-egyben KATA segédeszközünket!

KATA segédlet

A feliratkozással elfogadom az adatkezelési tájékoztatót.

Milyen a tökéletes termék egy kezdő vállalkozónak?

Tapasztalat nélkül nagyon nehéz innovátorrá válni.

Éppen ezért érdemes egy külföldön már bevált vállalkolkozás ötletet behozni, és ezen megtanulni a vállalkozás építés alapelveit.

Nem akarlak eltántorítani, nyugodtan alapíts startupot, ha tökéletes vállalkozás ötletet találtál.

De a vállalkozás egy nagyon-nagyon hosszútávú játék, és sokkal értékesebb bármilyen ötletnél vagy cégnél az, amit megtanulsz az út során.

Azt javaslom, tanulj a magyar piacon, és csak utána hódítsd meg az egész világot.

Tehát ha ez az első vállalkozásod – ne találd fel újra a kereket.

Helyette inkább ezekre figyelj:

1. Kereslet a termékre

Rengeteg cég azért megy csődbe, mert valójában senkinek nem kell a terméke.

Ezt a hibát el tudod kerülni, ha egy már létező iparágba kóstolsz bele – illetve nagyon gondos és részletes piackutatással.

Ügyelj arra, hogy a termék egy VALÓS problémát oldjon meg. 

2. Magas profit – vagy rengeteg eladás

Sok termék van, amire hatalmas a kereslet – de hihetetlenül nagy a verseny is, ezért árverseny alakul ki, és lényegében egyik vállalkozás sem profitál belőle.

A termékeket kétféleképpen érdemes csoportosítani:

  1. Rengeteg eladást generál
  2. Magas profitot hoz

Az első kategóriába tartoznak a belépő termékek, amelyeknek az a célja, hogy az érdeklődőt vásárlóvá alakítsa és bizalmat építsen – de nem igazán profitálunk az értékesítésből.

Viszont így sokkal könnyebbé válik a második kategória értékesítése, amelyen már jelentős profitunk lesz.

A termékek szent grálja pedig az, amelynél mindkét feltétel teljesül.

3. Alacsony verseny

A szent grált úgy tudod elérni, ha olyan terméket kezdesz el értékesíteni, amire alacsony a verseny.

Ez azt jelenti, hogy kevés a konkurens – vagy nagyon gyengék.

4. Újra eladhatóság

Vannak termékek, amelyeket havi-évi rendszerességgel újra és újra megvásárolunk.

A legtöbbet akkor tanulhatsz, ha újra eladható terméket árulsz

Miért?

Mert ezzel megtanulod megtartani az ügyfeleket.

A retention, vagyis az ügyfélmegtartás a legjobb növekedési stratégia.

5. E-kereskedelmi alkalmasság

Az elmozdulás az online világ felé eddig is számottevő volt, de a 2020-as járvány hihetetlenül felgyorsította a trendet.

Ezért célszerű olyan terméket árulni, ami:

  • Nem törékeny
  • Kicsi
  • Könnyű
  • Könnyen szállítható
  • Nem szükséges mögé nagy márka
  • Nincs szükség komoly engedélyekre, bevizsgálásokra
  • Nem túlságosan drága

Miért?

Erre a következő pont ad választ.

6. Skálázhatóság

A legjobban skálázható termékek az infotermékek (pl.: online tanfolyam), illetve a SaaS piac (szolgáltatás-alapú szoftverek, pl.: Shopify).

Ezeket ugyanis csak egyszer kell megcsinálni – cserébe korlátlan mennyiségű embert tudnak kiszolgálni.

De ha fizikai terméket készülsz árulni, akkor célszerű az 5-ös pontban leírtakat követni, mert könnyen lehet, hogy ki fogod nőni a kezdeti szintet.

Hiszen ez a cél, nemde? 🙂

De hogyan találhatod meg az erre leginkább alkalmas termék és szolgáltatás ötleteket?

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt.
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész).

Hol találd meg a tökéletes terméket / szolgáltatást?

Erre 3 útmutatót is tudunk ajánlani.

Elsőként mindenképp olvasd el a vállalkozás ötletek cikkünket – ez a legolvasottabb cikkünk.

Másodszor, ha kifejezetten internetes vállalkozásban gondolkodsz, akkor a legjobb ONLINE vállalkozás ötletek cikkünket is érdemes.

A két cikk kiegészíti egymást – ezért célszerű mindkettőt megnézned.

Van egy harmadik cikkünk is, ami kifejezetten webshopoknak szól, és a legkeresettebb termékeket vonultatja fel: A legjobb webshop ötletek.

Exkluzív bónusz: Töltsd le a 10 nagyszerű vállalkozás ötletet – amelyek nincsenek a cikkekben!
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész)

😞 Nem találtad meg a tökéletes terméket / szolgáltatást?

Ez esetben az utóbbi cikk végén (webshop ötletek) találsz egy részletes útmutatót, ami lépésről-lépésre mutatja meg, hogyan tudsz még több termék / szolgáltatás ötletet találni.

🙂 Megtaláltad a tökéletes terméket / szolgáltatást?

Akkor nincs más hátra… mint eladni!

A hibátlan termékleírás – ami bármit elad!

Az, hogy a termék tökéletes, még nem elég.

A célközönségnek is annak kell látnia!

Itt jön a képbe a termékleírás.

Ha te fél nap alatt csinálsz meg egy marketing elemzést, amiért az ügyfél 4,5 millió forintot fizet – akkor bizony drágának fogja találni.

De ha ez úgy van tálalva, hogy ő nem a fél napi munkádért fizet, hanem az 5-10-20 év alatt összeszedett tudásodért és tapasztalatodért, ami miatt már fél nap alatt össze tudod rakni, ami neki kell – így egyből értékesebbnek fogja látni (nem mellesleg ez az igazság).

Pontosan ez a termékleírás dolga.

Mindegy, hogy termékről vagy szolgáltatásról van szó.

A termékleírásnak 2 része van:

  • Features – azaz a termék tulajdonságai
  • Benefits – azaz a termék előnyei és élménye

Ezt úgy képzeld el, mint Mario-t.

A száraz feature-ökben ezt mutatod meg:

szolgáltatás

Míg a jóval kreatívabb termék előnyöknél ezt:

termék

Nézzük is meg, miről van szó.

A.) Features – azaz a termék tulajdonságai

A vásárlói út (customer journey) egyik legfontosabb lépése az összehasonlítás.

Ekkor a potenciális vásárló elemzi a termék jellemzőit, és ez alapján hasonlítja össze a nyers számokat.

  • Hány kw-os a napelem?
  • Mekkora a kávéfőző gőznyomása?
  • Mekkora az autó gyorsulása?

A featureöknek az a feladata, hogy megmutassák a termék működését.

De van egy sokkal fontosabb, rejtett feladata is:

Meggyőzni és alátámasztani, hogy amit a benefits-ben leírunk – az mind igaz.

Két fajta ember létezik:

  1. Analitikus döntéshozó
  2. Érzelmi döntéshozó

Az analitikus mindig a számokat, a termékspecifikációt és a nyers funkciókat fogja figyelni a termékleírásban.

Az érzelmi alapon döntő emberek viszont azért néznek rá a termékjellemzőkre, hogy megbizonyosodjanak az előnyök hitelességéről.

Mi tartozik a termékleírás ezen részéhez?

1. Termék neve

A termék neve önmagában is rengeteg üzenetet hordoz – ezért célszerű sokatmondó nevet adni neki.

Emellett fontos az is, hogy megjegyezhető, emlékezetes legyen.

És ami talán a legfontosabb:

Azonosítsa és különböztesse meg a piac többi termékétől.

Ebben talán a sportmárkák a legjobbak – érdemes követni őket és inspirálódni a termékeik elnevezéseiből:

termék neve

2. Termék funkciója

A név után az első, ami az embereket érdekli: 

“Nekem szól?”

A funkciónál kell felfedni azt, hogy: 

  • mire használható
  • milyen problémát old meg
  • hogyan hasznosítható a leginkább?

De még ha le is fedi a célközönség problémáját – a következő pontot is érdemes tartalmaznia a termékleírásnak.

3. Termék célcsoportja

Nincs annál direktebb válasz a “nekem szól?” kérdésre, mint ha konkrétan megszólítjuk a vásárlót.

Sofőröknek értékesítesz? Írd bele a termékleírásba.

Főleg anyukák a célközönséged? Nevezd őket a nevükön a termék nevében.

B2B termékeket értékesítesz? Találd meg a fő döntéshozót, és szólítsd meg!

Neil deGrasse Tyson #1 bestseller könyve például már a címében azt sugallja, hogy ez az asztrofizika könyv a normál embereknek szól:

célcsoport megnevezése a leírásban

4. Termék jellemzői

Ide kerül minden, amit a termék tud:

  • Méret
  • Szín
  • Anyag
  • Felület
  • Illat
  • Súly
  • Alkatrészek
termék leírása

Nem kell, hogy mindenben jobb legyen, mint a konkurencia terméke.

Éppen csak azokban legyen a legjobb, ami a célközönségednek a legfontosabb!

5. Termék működése

Az egész feature rész itt kezd el mozogni és lélegezni.

Eddig csak egy száraz felsorolás volt, itt viszont minden felsorolt elem működésbe lép.

Itt kell megmutatni a termék mögötti technológiát, ami az egészet hajtja – tehát a működési mechanizmust:

  • Az egyes alkatrészek célját
  • A technológiai újítást
  • Az alkatrészek együtt mozgását és feladatát

Inspirációnak ajánlom a Kickstarter / Indiegogo kettőst, ahol rengeteg ilyen videó és leírás található:

működés közben
működési mechanizmus

Amikor ezzel megvagy, mindent megtettél, hogy szám-ügyileg meggyőzd a potenciális vásárlót.

Eddig nem volt lehetőséget túlságosan kreatívnak lenni – de majd most!

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt.
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész).

B.) Benefits – azaz a termék előnyei és élménye

Bemutattad Mario gombáját – most következzen Super Mario!

Bebizonyítottad, hogy a terméked működik. Most érzelmeket kell kiváltanod.

1. A termék nyújtotta előnyök

Ahogy a gombától Mario-ból Super Mario lesz, úgy a te termékedtől is valaki mássá válik a használója.

Mutasd be, mi fog történni vele.

Keresd meg a pain pointokat (orvosolandó problémák), majd mutasd be, hogy a terméked a megoldás.

Ne a gombára koncentrálj, hanem Mario-ra!

termék

2. Pozícionálás

Rengeteg hasonló termék lesz a piacon, amelyek ugyanazt a problémát hivatottak megszüntetni.

Itt jön a képbe a branding egyik legnagyobb fegyvere: a pozícionálás. 

A pozícionálás azt jelenti, hogy elfoglalsz egy speciális helyet a vásárlóid agyában – ami csak a tiéd!

Tehát lényegében megkülönbözteted a termékedet.

Ha többet szeretnél megtudni róla, olvasd el a branding cikkünket.

3. Kifogáskezelés

Amikor az emberek elhatározzák, hogy vásárolni fognak, működésbe lép az agyuk fájdalmi központja.

A fizetés szó szerint úgy hat rá (bizonyítottan), mint a valós fizikai fájdalom – ezért kifogásokat fognak keresni, hogy miért ne vegyék meg.

Ezt úgy tudod leküzdeni, ha már azelőtt reflektálsz a kifogásokra, mielőtt azok felbukkannának.

Derítsd ki, mik a leggyakoribb kifogások, amiért nem vásárolják meg a termékedet – és javítsd ki őket, vagy oszlasd el a kételyeket a termékleírásodban. 

4. Social proof – a közösség ereje

A társadalmi bizonyíték azt jelenti, hogy megmutatod a jelenleg még kételkedő potenciális vásárlónak, hogy nincs egyedül – rengeteg más ember is megvásárolta a terméket.

Ezt rengetegféleképpen meg tudod mutatni:

  • Értékelésekkel
  • Eladási statisztikákkal
  • Konkrét vásárlói élménybeszámolókkal

Az előző cégem szolgáltatás oldalain is rengeteg ilyet vonultatunk fel, például itt:

meggyőző leírás

Vagy itt:

közösségi bizonyíték

Ez azért is fontos, mert a vásárlók egyik legnagyobb félelme, hogy nem azt kapják, amit a termékleírás ígért.

A másik pedig: a rejtett költségektől való félelem.

Amikor egyszer fogorvosnál voltam, a termékleírásuk azt írta, hogy 20.000 Ft lesz a gyökérkezelés.

Az első alkalom végén viszont bejelentették, hogy ez még két alkalom – darabja 20.000 Ft-ért.

Csalódott voltam, hiszen 3x annyit fizettem, mint amennyire számítottam.

Ez pedig pont a szöges ellentétje, mint amit el akarsz érni a vásárlóidnál.

5. Szállítási idő

Amikor elhatározza magát, hogy vásárolni fog, akkor minél hamarabb kézbe akarja fogni a terméket.

Éppen ezért, minél rövidebb a szállítási idő, annál jobb első benyomást fogsz tenni.

Minél jobb az első benyomás, annál több pozitív értékelésed és lojális ügyfeled lesz.

Nem hiába futott ekkora karriert a kifli.hu ilyen rövid idő alatt:

szállítási idő

A szállítási idő a szolgáltatások elvégzésére is vonatkozik.

6. Elállási jog

A magyar jogszabályban 14-napos elállási jogot biztosítanak kárpótlásul azért (webshopok esetében), mert nem foghatod kézbe a terméket a vásárlás előtt.

Célszerű ilyet adni akkor is, ha nem webshopban értékesítesz.

Ezzel bizalmat keltesz, és azt sugallod, hogy bízol a termékedben.

De a bizalomnövelés legnagyobb fegyvere a következő pont.

7. Garancia

Nincs annál megnyugtatóbb érzés, mint az, hogy a hiba visszacsinálható.

Ezzel lényegében minden vásárlással járó stressz alól kihúzzuk a szőnyeget, és az egész folyamat “elveszti a tétjét”.

Bármilyen terméket vagy szolgáltatást árulsz – adj hozzá garanciát.

Minél nagyobb, annál jobb.

Hidd el, töredéke az az összeg, amennyit elbuksz a visszaváltásokból – mint az, amennyi plusz megrendelést szerzel vele.

+1. A termékleírás csodafegyvere

A termékleírásod egyik feladata a meggyőzés.

Ezt mostmár tudod.

De van egy másik része is, amiről kevés szó esik az interneten.

Ez pedig a terjedés.

A termékleírásodat úgy kell felépítened, hogy:

  • Meggyőző legyen
  • Terjedni tudjon

De hogyan tudod beleépíteni a terjedést?

A Wish például a Facebook algoritmust használta ki a brutális terjedéshez.

Olyan termékeket és termékleírásokat készített, amelyekre minimum felhúzzuk a szemöldökünket.

termékleírás

Clickbait.

Majd mikor átkattintott az ember, akkor elkezdtek hasznos, értékes termékeket is mutatni – sokkal olcsóbban, mint bárhol máshol.

A jelenség hihetetlen jól működött, hiszen az emberek nem csak átkattintottak, de meg is osztották a sokkoló termékeket.

Ez oda jutott, hogy a Wish ma már egy közel 10 milliárd dollárt érő mammutcéggé vált.

Az Amazon ezzel szemben keresőoptimalizálással hozza be a forgalmának döntő részét.

Ezek a termékleírások SEO szempontból úgy vannak optimalizálva, hogy a legfontosabb kulcsszavakra jó helyeken szerepeljenek a Google találatok között.

Annyira jól működik a stratégia, hogy a legtöbb termékre csak az adott márka hivatalos oldala képes megelőzni őket:

termékspecifikáció

Ezzel pedig a 2 milliárd feletti (!!!!) havi oldallátogatásuk közel 1/3-át a Google-ből szerzik:

Amazon termékleírásai

Vagyis közel 1 milliárd havi oldallátogatást.

Amazon látogatóforgalma

Tehát mikor termékleírást készítesz, mindig legyen a fejedben egy cél a terjedésre vonatkozóan – és ahhoz optimalizáld.

Gyakori kérdések

Mi a legfrissebb termék / szolgáltatás trend?

A határvonalak kezdenek elmosódni a termékek és a szolgáltatások között, ezért ma már a legsikeresebb áruk egyfajta termék-szolgáltatás hibridek.

Mik a tökéletes termékleírás legfőbb jellemzői?

A termékleírásnak 2 része van: features (jellemzők) és benefits (előnyök). Ezeknek kell minél jobban megfelelni a cikkben leírt módokon.

Mi a termékleírás #1 legfontosabb célja?

A legtöbbek szerint az, hogy meggyőzzön a vásárlásról. Azonban van egy másik, keveset említett célja is, aminek legalább ugyanekkora szerepe van – a terjedés.

A lényeg

A termékek és szolgáltatások határvonalai kezdenek elmosódni.

A legsikeresebbek ma már a hibridek, mint például az Apple termékei.

Ahhoz, hogy hasonlóan sikeres eladásokat produkálj, 2 dologra biztosan szükséged lesz:

  1. Rendkívüli termék / szolgáltatás
  2. Tökéletes termékleírás

Arra, hogy miként tudod megtalálni a legjobb terméket / szolgáltatást – ezekben a cikkeinkben kaphatsz választ:

https://sikermania.hu/kategoria/vallalkozas/

Ha pedig további ötletekre lenne szükséged:

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt.
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész).

Kérdésed van?

Tedd fel nekünk kommentben!

A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂

Hasznos volt a cikk?

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé.

Megtanulom a KATA alapjait!

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Könyvelőt keresek!

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Fontos: Az alapelveket a saját cégem történetén keresztül mutatom be, de ezek bármely iparágra és cégre átültethetőek – legyen az webshop, tanácsadás, vagy online oktatás.

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Fontos: Az alapelveket a saját cégem történetén keresztül mutatom be, de ezek bármely iparágra és cégre átültethetőek – legyen az webshop, tanácsadás, vagy online oktatás.

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

30 darab extra vállalkozásötlet

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Remélem megmozgatja a fantáziádat és közte lesz a te milliókat érő vállalkozásod alapötlete is.

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Extra webshop ötletek

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Exkluzív hozzáférés: Kizárólag emailben!

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.