A vállalkozásindítás 7+1 legfontosabb alapelve – 2̶3̶9̶0̶f̶t̶ i͟n͟g͟y͟e͟n͟Letöltés

Mi az a tartalom – milyen az 5-csillagos tartalommarketing?

Létezik egy kijelentés a tartalomról, amit ismerned kell:

Content is king – vagyis a tartalom a király.

tartalom, azaz content

Ha csak egyetlen marketing típust tanulsz meg… ez legyen az!

De mi ez a nagy szenzáció a tartalommarketing körül?

Egyáltalán mi a tartalom jelentése, mi az a tartalommarketing – és hogyan csináld úgy, hogy a vállalkozásod is királlyá válhasson?

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt.
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész).

A tartalom IGAZI jelentése

A tartalom angolul content.

Sokszor így fogsz vele találkozni.

A tartalom jelentése, legegyszerűbben:

Tartalom = Információ.

Minden infó, amit az emberek befogadnak és fogyasztanak, az bizony tartalom.

Rengeteg formája létezik:

  • Blog cikkek
  • Videók
  • Podcast-ok
  • Közösségi média bejegyzések
  • Infografikák
  • Email-ek
  • Könyvek
  • Online kurzusok
  • Webináriumok

…és a listát még folytathatnánk.

De mi a tartalomgyártás célja?

Úgy képzeld el, mint ezt a nagy tölcsért:

tartalommarketing

A látogatóidat (akik először találkoznak veled), beleöntöd egy ilyen tölcsérbe.

  1. Először szkeptikusok lesznek – kíváncsiak, milyen értéket adsz nekik
  2. Ha értékes, amit adsz – megkedvelnek
  3. Ha folyamatosan értéket szolgáltatsz – bízni fognak benned
  4. Végül kíváncsiak lesznek nem csak az ingyenes, de a fizetős tartalmaidra is – tehát vásárolnak

Ez az egész tartalomgyártás célja:

Megmutatni, hogy MINDEN információnk értékes – legyen az ingyenes, vagy fizetős.

De hogyan lehet erre egy tudatos gépezetet felépíteni?

Tartalommarketing jelentése

A marketing egyik változata – de az online marketing tette igazán népszerűvé.

Hiszen mióta elérhető az internet, azóta bárki tud tartalmat gyártani.

A tartalom marketing (angolul content marketing) egy olyan marketing fajta, amely során:

  • Tartalmat állítunk elő
  • Különböző csatornákon terjesztjük
  • Akihez pedig így eljutunk, azt megpróbáljuk vásárlóvá tenni

De az igazi lényege:

Értékes információt adni annak érdekében, hogy egyszer majd viszonozzák a szívességet.

Minél jobb a tartalmad, annál nagyobb hitelességet építesz.

Minél jobb a tartalmad, annál jobban hisznek majd neked.

Minél jobb a tartalmad, annál inkább meg akarják majd ezt neked hálálni.

Arra kell törekedned, hogy mindig többet adj – mint amennyit kérsz.

Ezzel nem csak másnak teszel jól, de kialakítod a márkahűséget – te leszel az információ leghitelesebb forrása a célcsoportod számára.

És pontosan ez a content marketing jelentése.

Ennyit az elméletről 🙂

Hogyan néz ki ez az egész a gyakorlatban?

Tartalommarketing a gyakorlatban

1. Big picture (összkép)

A big picture jelenti az egész rendszert – a gépezet, aminek a tartalommarketing egy apró, de fontos fogaskereke.

A big picture 2 része:

  1. Brand – a márkád, ami az egész vállalkozásodat képviseli
  2. Tartalommarketing – az üzenetek, amivel kialakítod a brandet

Összességében ezt hívjuk branding-nek.

2. Hogyan készíts tökéletes tartalmat? (részletek az összképben)

A tartalmadnak mindig célja kell, hogy legyen.

Ilyen cél lehet:

  • Közösségi média megosztások
  • Email címek megszerzése
  • Lead-ek (érdeklődők) gyűjtése
  • Brandépítés
  • Keresőoptimalizálás

Két kategóriába érdemes sorolni a tartalmakat:

  1. Hasznos
  2. Szórakoztató

A kettő közül valamelyiknek mindenképpen eleget kell tenned.

A legjobb, ha mindkettő – egyben.

Ez a cikk átfogó képet ad – de nem megy bele a részletekbe!
Szerezz exkluzív hozzáférést emailen, ahol az üzleti stratégiánk 75%-át megosztjuk!

A legjobb tartalom marketing eszközök

Mint minden marketing tevékenység – ez is jelentősen megkönnyíthető eszközökkel.

De pontosan mire lesz szükséged egy vállalkozás elindításához?

Nézd meg, miket használunk mi magunk!

Gyakori kérdések

Mik a legjobban működő marketing csatornák 2020-ban?

Ha fizetett csatornáról van szó, akkor a közösségi média – az ingyeneseket tekintve pedig a keresőoptimalizálás. De mindkettő a tartalommarketingre épül.

Mire van szükség a hibátlan tartalom marketinghez?

Legfőképpen információra. Olyan információra, amit máshol nem kaphatnak meg – majd ezen információk szétosztására a különböző marketing csatornákon.

Mi számít tartalomnak?

Tartalom lehet bármi, ami információt hordoz, és teljesíti a cikkben található 2 feltétel valamelyikét.

A lényeg

A tartalommarketing a világ #1 legfontosabb marketing típusa.

Az egész világunk a tartalmak köré épült.

Nem csak ma – régen is.

Gondolj csak az ősemberekre és a barlangrajzokra, vagy a több ezer éves történetekre Trójáról vagy Romulus-ról és Remus-ról.

Az egész tartalomgyártás és tartalommarketing lényege:

Értéket adsz – ezért később értéket kapsz.

Arra kell törekedned, hogy mindig többet adj – mint amennyit kérsz.

Van azonban néhány csapdája is, amit érdemes elkerülnöd ↓↓↓

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt.
Ide kattintva INGYEN megkapod (4 másodperc az egész).

Kérdésed van?

Tedd fel nekünk kommentben!

A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂

Hasznos volt a cikk?

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé.

Exkluzív hozzáférés: Kizárólag emailben!

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Extra webshop ötletek

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

30 darab extra vállalkozásötlet

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Remélem megmozgatja a fantáziádat és közte lesz a te milliókat érő vállalkozásod alapötlete is.

Fontos: Az alapelveket a saját cégem történetén keresztül mutatom be, de ezek bármely iparágra és cégre átültethetőek – legyen az webshop, tanácsadás, vagy online oktatás.

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.