A vállalkozásindítás 7+1 legfontosabb alapelve – 2̶3̶9̶0̶f̶t̶ i͟n͟g͟y͟e͟n͟Letöltés

Marketing: mi az IGAZI jelentése? (minden amit tudsz – téves)

Ha vállalkozás a célod – egy dolog biztos:

Marketingre szükséged lesz!

Biztos?

Rengeteg kisvállalkozás bukik el az első 18 hónapjában.

Ennek az egyik leggyakoribb oka a 4 közül:

A marketing eredménytelensége.

De biztos, hogy a marketing a probléma?

Íme a marketing fogalma, definíciója és jelentése – IGAZÁBÓL. 

A marketing fogalma

Hogyan néz ki a definíció a marketing könyvekben?

A marketing fogalma:

Üzleti folyamat, amely során beazonosítjuk, előrejelezzük és kielégítjük az ügyfelek igényeit és vágyait.

Aha. Ok. Kösz.

Hallottál már bárkit, aki így mutatkozik be?

Szia, XY vagyok, online marketinges. Mit csinálok? Beazonosítom, előrejelzem és kielégítem az ügyfeleim igényeit és vágyait.

A tanácsadók nem pont ugyanezt csinálják? Hát a kertészek? Vagy Lajos bá’, a hentes?

Ahhoz, hogy közelebb kerüljünk a marketing IGAZI jelentéséhez, nézzük meg gyakorlatiasabb szempontból:

Mi a marketing?

A marketing jelentése

A marketingnek tulajdonképpen 2 nagyon fontos feladata van:

  • Eljuttatni a termék hírét a célközönséghez
  • Meggyőzni a célközönséget, hogy megvásárolja a terméket

Információtovábbítás és meggyőzés.

Tehát a marketing jelentése:

Ügyfélszerzés.

Az online marketing fogalma ugyanez – csak az interneten.

Ez alapján így néz ki egy T-alakú online marketinges szaktudása:

online marketing fogalma

Először megtanulod az egész rendszert alapjaiban – majd specializálódsz 1-2 fajtára.

Tehát először a T-alak teteje, majd a szára.

Ahogy haladsz lefelé, meg kell ismerned:

  1. Hogyan tudsz meggyőzni
  2. Melyek a leghatékonyabb marketing tevékenységek
  3. Miként működnek a legjobb marketing csatornák
  4. Melyek a legjobb online marketing eszközök

Ezek közül a legtöbben csak a csatorna-specifikus tudást sajátítják el, az alap skilleket nem.

És akkor hol van még a “rejtett komponens”.

Mert ebből a rendszerből bizony hiányzik valami – de nagyon.

Fontos! Most magam ellen fogok beszélni, hiszen én is marketinges vagyok.

A marketing jelentése – igazából

A startupok a modern kor leghatékonyabb vállalkozásai.

A hipergyors növekedésre vannak szabva – ezáltal bármi, amit csinálnak: hatékony.

A startupok marketingeseit úgy nevezik, hogy growth marketer (vagy growth hacker).

Az ő dolguk az, hogy megtalálják a termékben rejlő növekedési potenciált, és könyörtelenül ki is használják.

Ez itt a kulcskifejezés: termék.

A marketing 2 legfontosabb feladata, még egyszer:

  • Eljuttatni a termék hírét a célközönséghez
  • Meggyőzni a célközönséget, hogy megvásárolja a terméket

Ebben a definícióban a marketing a kész termékkel operált, de nem nyúlt bele.

De a startupoknál egy growth marketer a vállalkozás magjához is hozzányúl: a termékhez.

A startupoknál ugyanis úgy van felépítve a termék, hogy terjedjen.

ÉS ITT JÖN A LÉNYEG:

A marketingnek van egy 3., mindennél fontosabb feladata is.

Beleépíteni a terjedést a termékbe.

A marketing kezd egy olyan szakmává válni, ahol akkor van presztízsed, ha minél többet költesz.

Az új marketing definíció lassan így hangzik:

“Az én éves reklámbüdzsém X. Sokkal több pénzt kezelek, mint a konkurens”.

Pedig ha belegondolsz:

Minél többet költesz, általában annál kevésbé vagy hatékony marketinges.

Gondoljunk csak az Apple-re és az első iPhone-ra.

marketing jelentése

Teljesen új, úttörő… forradalmi volt!

Ma már sajnos nem erről szól a márka.

Míg régen hosszú sorok várták a megjelenést, és töredéke volt a fizetett hirdetés – addig mára szépen eltűntek a hosszú sorok, az éves reklámköltés a sokszorosára ugrott, a termékek pedig… meh.

De nem kell messzire mennünk az időben egy másik példához:

marketing fogalma

A Tesla és a Cybertruck.

Több százezer előrendelés egy hét alatt.

Ez 20+ milliárd $ bevétel – egy még el sem készült termékre!

Mindezt ZÉRÓ fizetett hirdetéssel.

Igen, ebben óriási szerepe van a brandingnek, és az alapítók hihetetlen erős karizmájának.

De még ezek is töredékét teszik csak ki a termék kiválóságának.

Nem hiszed?

Íme néhány cég a Tesla-n és az Apple-n kívül, akik ugyanezt megcsinálták:

Mindegyik sokmilliárd $-os gigavállalat – és mindegyik szinte zéró reklámmal jutott el oda.

A lényeg

A marketing k̶e̶t̶t̶ő̶ három feladata egy zéró összegű játszma:

Minél jobb a termék, annál kevésbé van szükség a terjesztésre és a meggyőzésre.

Minél középszerűbb a termék, annál inkább szükség van a terjesztésre és a meggyőzésre.

A cél tehát az, hogy:

Olyan jó legyen a termék, hogy ne legyen szükség marketingre. 

Nem arról van szó, hogy megváltozott a marketing szabálya.

Mindig is így működött.

Hasznos volt a cikk?

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé.

Megtanulom a KATA alapjait!

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Könyvelőt keresek!

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Fontos: Az alapelveket a saját cégem történetén keresztül mutatom be, de ezek bármely iparágra és cégre átültethetőek – legyen az webshop, tanácsadás, vagy online oktatás.

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Fontos: Az alapelveket a saját cégem történetén keresztül mutatom be, de ezek bármely iparágra és cégre átültethetőek – legyen az webshop, tanácsadás, vagy online oktatás.

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

30 darab extra vállalkozásötlet

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Remélem megmozgatja a fantáziádat és közte lesz a te milliókat érő vállalkozásod alapötlete is.

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Extra webshop ötletek

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Exkluzív hozzáférés: Kizárólag emailben!

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.