A vállalkozásindítás 7+1 legfontosabb alapelve – 2̶3̶9̶0̶f̶t̶ i͟n͟g͟y͟e͟n͟Letöltés
Oldal kiválasztása

Tudod, mi a vállalkozások #1 legnagyobb nehézsége?

Az ügyfélszerzés.

Az oka pedig a következő:

Az, hogy hihetetlen mélységekig megtanulod az alapvető mechanizmusokat és folyamatokat – nem elég.

Emellé még folyamatosan képben kell lenned a legfrissebb taktikákkal és technikákkal minden fontos marketing csatornádhoz.

Ez az információ pedig csak korlátozottan érhető el, hiszen ez egy zéró-összegő játszma.

Minél többen ismerik, annál kevésbé működik.

A dolgod a következő:

  1. ki kell jelölnöd az induló vállalkozásod céljait
  2. össze kell szedned a számodra legjobban működő taktikákat és technikákat
  3. és az egyes részeket egy összefüggő, hosszútávú stratégiává kell összegyúrnod.

Pontosan ezt tudja a marketing terv.

De mi is az a marketing stratégia, mik a marketing terv részei és lépései, és hogyan néz ki egy marketing terv/marketing stratégia minta?

Részletesen, lépésről-lépésre megmutatja, hogyan is néz ki egy tökéletes marketing terv.

 

 

Exkluzív bónusz

Töltsd le a saját marketing terv mintádat!

A feliratkozással elfogadom az adatkezelési tájékoztatót.

INGYEN megkapod (4 másodperc az egész).

Kezdjük 🙂

Marketing terv: A legfontosabb alapok

Alapvetően az üzleti terv része – de önmagában is elkészíthető.

A marketing terv egy olyan dokumentum, amely részletesen ismerteti az összes marketing- és reklám törekvést az elkövetkezendő években.

Tehát felvázolja a teljes ügyfélszerzési folyamatot.

marketing terv felépítése

Minden egyes marketing csatornára.

Minden egyes taktikát.

Ehhez azonban ki kell derítenie, hogy:

  1. ki a célcsoport?
  2. hogyan fogod elérni őket?
  3. hogyan fogod újra vásárlásra bírni őket?

A marketing célja

Mit tehetsz, ha tiéd a világon a legjobb termék, de senki nem tud róla?

A marketing pontosan ebben segít neked.

Elterjeszti a terméked/szolgáltatásod hírét, és meggyőzi a potenciális vásárlókat.

De ha a terméked szájról-szájra terjedne, a marketingnek akkor is van dolga: felgyorsítani a folyamatot.

Tehát nem csak terjeszti az információt – ő maga alakítja az információt.

Marketing nélkül nem tudnak rólad a vásárlóid.

Vásárlók nélkül pedig nincs vállalkozásod.

Ezért a marketing terv (a pénzügyi tervhez hasonlóan) minden vállalkozásnak kötelező!

FONTOS: Egy pályázatra készített tervvel ellentétben ez nem egy “megcsináljuk-félrerakjuk” típusú dokumentum.

Az üzleti tervhez hasonlóan él és lélegzik, folyamatosan változik – ahogy az üzleti környezet és a piac. 

Főleg, mióta megjelent az internet.

A marketing a világ egyik leggyorsabban változó iparága.

A marketing terv részei

A marketing terv felépítése, röviden:

  • Piaci helyzet
  • Versenytársak
  • Célok
  • Stratégia.

Erre a 4 területre kell válaszokat és megoldásokat keresned.

Azonban a marketing terved ennél jóval részletesebb lesz, főleg, ha nem csak magadnak készíted, hanem a csapatod, vagy külső partnerek/befektetők számára.

marketing terv részei

Tehát a részletes marketing terv felépítése a következő:

1. Vezetői összefoglaló

Célja, hogy betekintést nyújtson a nem-marketinges csapattagok és külső partnerek számára a folyamatokba.

Leegyszerűsítve, hétköznapi nyelven kell elmagyaráznia a marketinges rendszert.

Rövid összefoglalás, amely bár a dokumentum elején helyezkedik el – célszerű csak a legvégén megírni.

2. Piacelemzés

Ide tartozik a piacot befolyásoló 4 legfontosabb erő:

  • gazdasági környezet
  • társadalmi helyzet
  • technológiai környezet
  • iparági trendek.

Ezeket a PEST elemzéssel kapod meg.

A megismert adatok birtokában pedig célszerű SWOT elemzést végezned, amely megmutatja, hogy érdemes-e piacra vezetned egy terméket/szolgáltatást – vagy egyáltalán elindítani a vállalkozásodat.

3. Célcsoport

Ebben a szekcióban kell leírni, ki az, akiket úgy fogsz hívni: a “vásárlóim”.

Tudnod kell róluk mindent. Tényleg mindent!

2-féle adatot kell gyűjtened:

  • demográfia (lakhely, kor, nem, stb.)
  • pszichográfia (érdeklődési körök, személyiség, stb.)

Kis túlzással még azt is, hogy mikor mennek wc-re.

Hiszen így tudod a legjobban rájuk szabni a kommunikációdat.

4. Versenytársak

Ha valamit ugyanolyan jól kell ismerned, mint a célcsoportodat, az bizony a konkurencia!

Tudnod kell mit, miért, hogyan csinálnak – hiszen így sokkal könnyebben tudsz majd jobb, hasznosabb terméket piacra dobni – illetve megkülönböztetni, pozicionálni magad.

Ismered a mondást:

Tartsd közel a barátaidat, még közelebb az ellenségeidet.

5. Üzleti célok és mérföldkövek

Egyrészről, ki kell jelölnöd a vállalkozásodat fő ígéretét.

A küldetést, a missziót, amiért az egészet felépíted.

Másrészről tudnod kell, hogy a marketing terved hogyan fogja szolgálni ezt a mindenek felett álló küldetést.

Harmadrészt pedig, mérned kell azt, hogy közeledsz-e ezekhez a célokhoz, vagy éppen távolodsz.

Tehát tudnod kell, mi az ami működik – és mi az, ami nem.

6. Marketing stratégia 

Ha mindezekkel tisztában vagy, akkor ideje azt is kitalálni, hogy konkrétan hogyan fogod elérni ezeket.

Itt jön az, hogy gyakorlati lépéseket, taktikákat és technikákat vázolsz fel, ahogyan el kívánod érni a főbb mérföldköveket – és végül az üzleti küldetésedet!

A marketing stratégia lépései például: 

  • árazás
  • csatorna-specifikus stratégia
  • hirdetési stratégia
  • termékajánlat kialakítása 
  • megkülönböztetés és pozicionálás

…és így tovább.

Ez a marketing terv leghosszabb és legkidolgozottabb része – ami folyamatosan változik.

Célszerű tehát könnyen módosíthatóvá tenned a dokumentumot…

marketing stratégiák

Mert a missziódhoz vezető út változhat, de a misszió sosem.

Legyél rugalmas a részletekben, de merev a küldetésben!

7. Marketing költségvetés

Végül ki kell számolnod azt, hogy mennyi erőforrást fog igényelni az egyes mérföldkövek, illetve a misszió véghezvitele.

Ez az a rész, ami a földön fog tartani.

A stratégia kivitelezése bizony jó nagy erőforrásokat fog igényelni.

Ha ezek nem állnak rendelkezésedre, akkor pedig kreatívnak kell lenned.

Nincs azzal semmi baj, ha kevés pénzből gazdálkodsz, ugyanis ilyenkor szokott leginkább előtérbe kerülni a kísérletezés, tesztelés és az új dolgok kipróbálása – ami az innováció melegágya!

Vérprofi marketing terv készítése

Ahhoz, hogy a marketing terved igazán működőképes legyen, néhány ökölszabályt bizony be kell tartanod.

Milyen alapelveket követ egy profi, tökéletesen elkészített marketing terv?

Egyszerűség

Nem attól lesz profi a marketing terv, hogy telerakod komplex szavakkal, szakkifejezésekkel és okosnak tűnő megállapításokkal.

A lényege az, hogy könnyen és gyorsan megérthető legyen – neked, az üzlettársadnak vagy akár egy külsős, az iparágadhoz kevésbé értő partnernek.

Az a fontos, hogy a kidolgozott terv egy működőképes stratégiát mutasson be – nem az, hogy a körítés elfedje az amúgy életképtelen elképzelést.

Célcsoportra szabott

Tudd, hogy kinek készül.

Ha a partnerednek, aki jártas az iparágban, akkor nyugodtan használhatsz üzleti és marketing kifejezéseket, iparág-specifikus nyelvezetet és szakzsargont.

De ha külsős, a marketinghez kevésbé értő befektetőnek, akkor mellőzd a “belsős” kifejezéseket.

Logikusan felépített

Az egyes részek csatlakozzanak egymáshoz, épüljenek egymásra, és legyenek logikusak.

A logikus, intuitív marketing terv felépítés segíti a befogadását, ezáltal az egész dokumentum sokkal meggyőzőbb lesz.

Tehát legyen könnyen és gyorsan böngészhető, élvezet legyen használni, mert az ember tudja, mit hol keressen benne.

Könnyen módosítható

Korábban említettük, hogy a marketing az egyik leggyorsabban változó iparág.

Éppen ezért, rengetegszer fogod módosítani a dokumentumot. 

Ha az előző pontokat betartod, akkor tudni fogod, mit hol keress.

De célszerű könnyen módosítható formában elkészítened (például számítógépes dokumentumként), hogy a szerkesztéséhez minden egy helyen legyen – és ne kelljen tollat keresned.

Igényesen szerkesztett

Ahhoz, hogy a kidolgozott marketing terv fogyasztható legyen, nem elég csupán a logikus felépítés – terelni kell a figyelmet.

Ha valami nagyon fontos, legyen jelezve (például kiemeléssel).

Ha valami nehezen befogadható, legyen illusztrálva.

Az ügyfélszerzés hihetetlenül fontos. Ha a csapat ugyanazt a nyelvet beszéli, az növeli a siker esélyét.

Hiteles

A marketing tervnek nagyon sok esetben nem csak a stratégia letisztítása és felvázolása a célja – hanem a meggyőzés.

Ezért sokan minél nagyobb, grandiózusabb adatokkal és kimutatásokkal próbálnak operálni… aminek sajnos a fele sem valósul meg.

Képzeld el, milyen következménye lehet annak, ha egy leendő partner, befektető, pénzügyi hitelező előtt kiderül, hogy az állítások hamisak vagy tévesek.

Borul az egész bizalom – és lehetetlen lesz visszaállítani.

Senki sem fog pénzt vagy időt szánni olyan emberre, aki megpróbálta megtéveszteni.

Felmerül tehát a kérdés:

Hogyan néz ki egy tökéletes, kész üzleti terv?

Marketing terv minta, sablon

Részletesen, lépésről-lépésre megmutatja, hogyan is néz ki egy tökéletes marketing terv.

 

 

Exkluzív bónusz

Töltsd le a saját marketing terv mintádat!

A feliratkozással elfogadom az adatkezelési tájékoztatót.

INGYEN megkapod (4 másodperc az egész).

Gyakori kérdések

Mi a marketing terv?

A marketing terv az üzleti terv egyik fő eleme, amely meghatározza, hogy az üzleti küldetést milyen konkrét ügyfélszerzési stratégiával fogja elérni a vállalkozás.

Mik a marketing terv részei?

Egy jó terv mindig tartalmaz piaci elemzést, versenytárs-elemzést, meghatározza a célcsoportot és az üzleti célokat – illetve az ezek eléréséhez szükséges technikákat és stratégiát.

Milyen egy profi marketing terv?

Egyszerű, részletgazdag, könnyen módosítható, hiteles, logikusan felépített – ha pedig külső forrás bevonásához készül, akkor igényesen szerkesztett, a befektető ismereteihez szabott, és meggyőző.

Mi a marketing terv célja?

Elsősorban az, hogy meghatározza, kik a vállalkozás potenciális vásárlói és ügyfelei, hogyan szerezheti meg őket a vállalkozás – és végül hogyan értékesíthet nekik újra.

A lényeg

A vállalkozások bukásának két leggyakoribb oka:

  • A pénzügyek hiányos ismerete és tervezése
  • Az ügyfélszerzés hiánya.

A marketing stratégia tehát –a pénzügyi terv mellett- az egyik legfontosabb része az üzleti tervnek.

Érdemes tehát időt és energiát szánni rá.

Nem csak egyszer!

Folyamatosan alakítani és módosítani kell, mert csak így érhető el, hogy mindig a konkurencia előtt járjunk 1 lépéssel.

Részletesen, lépésről-lépésre megmutatja, hogyan is néz ki egy tökéletes marketing terv.

 

 

Exkluzív bónusz

Töltsd le a saját marketing terv mintádat!

A feliratkozással elfogadom az adatkezelési tájékoztatót.

INGYEN megkapod (4 másodperc az egész).

Kérdésed van a marketing tervezéssel kapcsolatban?

Tedd fel nekünk kommentben!

A komment szekció az, ahol velünk a leginkább kapcsolatba tudsz lépni – ne habozz 🙂

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt

Fontos: Az alapelveket a saját cégem történetén keresztül mutatom be, de ezek bármely iparágra és cégre átültethetőek – legyen az webshop, tanácsadás, vagy online oktatás.

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Fontos: Az alapelveket a saját cégem történetén keresztül mutatom be, de ezek bármely iparágra és cégre átültethetőek – legyen az webshop, tanácsadás, vagy online oktatás.

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Fontos: Az alapelveket a saját cégem történetén keresztül mutatom be, de ezek bármely iparágra és cégre átültethetőek – legyen az webshop, tanácsadás, vagy online oktatás.

A 7+1 legfontosabb dolog, amit bárcsak megtanítottak volna az első vállalkozásom előtt

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

30 darab extra vállalkozásötlet

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Remélem megmozgatja a fantáziádat és közte lesz a te milliókat érő vállalkozásod alapötlete is.